Як заповнити заяву та декларацію на субсидію в Україні?

Сьогодні майже 7% громадян України користуються державними субсидіями. У той час як жителі інших країн для отримання пільг повинні збирати велику кількість документів, нашим співвітчизникам необхідно всього лише подати заяву встановленого зразка і заповнити податкову декларацію. Далі ми розглянемо всі особливості заповнення цих документів.

Правильне заповнення документів для оформлення субсидії

Раннє призначення субсидії вироблялося при пред’явленні довідки про доходи заявника. Сьогодні ця вимога не є обов’язковою. Замість довідки потрібно всього лише заповнити податкову декларацію встановленого зразка. Отже, дохід громадян враховується разом з податками.

Правильне заповнення декларації про доходи – це основний момент в процесі оформлення державної допомоги. Якщо претендент на отримання соціальної допомоги допустив при заповненні будь-які помилки, в наданні субсидії може бути відмовлено.

Бланки для оформлення субсидії перебувають в загальному доступі. Завантажити податкову декларацію для оформлення субсидії можна на сайті Державної податкової інспекції. Перш, ніж робити заповнення цього документа, краще покласти перед собою зразок. Це обумовлено тим, що будь-яка, навіть сама непомітна помилка, може привести до відмови в оформленні державних виплат.

Заповнення податкової декларації для отримання субсидії проводиться таким чином:

  • Пункт 1. Загальна інформація про всіх осіб, які зареєстровані на даній житлоплощі. Якщо житло взято в оренду, необхідно перерахувати всіх, хто проживає в квартирі або будинку, на які проводиться нарахування житлово-комунальних послуг. У тому випадку, якщо житло ще не введено в експлуатацію, а його власник є забудовником, цю інформацію також необхідно вказати в першому розділі декларації.
  • Пункт 2. Сума сукупного доходу всіх осіб, які проживають в приміщенні за рік, який передував моменту заповнення податкової декларації. Тут необхідно перерахувати всі без винятку виплати, включаючи зарплати, пенсії, допомоги, стипендії, аліменти, доходи від здачі житлового або нежитлового приміщення і так далі. Інформація про доходи надається без урахування податків. Крім цього, в обов’язковому порядку необхідно позначити установи, де купуються вказуються доходи.
  • Пункт 3. Якщо власник приміщення на протязі минулого року виробляв придбання будь-якого майна на суму, яка перевищує 50 000 грн, це необхідно вказати в третьому розділі декларації про доходи.

Способи подачі заяви субсидію

Отримати державну допомогу на оплату житлово-комунальних послуг можуть ті сім’ї, в складі яких є безробітні особи працездатного віку. До 2015 року деякі категорії населення України мали певні обмеження на отримання субсидії за розміром доходів або майновим станом. Сюди ставилися ті сім’ї, які мали два і більше транспортних засоби, квартиру і дачу, а також житло, яке здавалося в оренду.

Сьогодні ці обмеження вважаються недійсними, так як субсидії надаються домогосподарству, а не членам сім’ї. Отже, розмір виплат становить два прожиткових мінімуми на одного жителя України. Це говорить про те, що від загального нарахування на комунальні послуги власнику приміщення буде відшкодована компенсація в розмірі 15%.

Якщо у людини підвищується місячна прибутковість, відсоток компенсації знижується. Це ж стосується і зменшення доходів. Тут передбачено зростання державних виплат.

Субсидії на оплату ЖКГ нараховуються тільки безготівковим способом. Що стосується подачі заяви і декларації, зробити це можна:

  1. Звернувшись до управління соціального захисту за місцем реєстрації. Якщо житло орендується, для оформлення субсидії необхідно звернутися за місцем проживання.
  2. Виславши лист з заповненими документами за адресою центру соціального захисту.
  3. Подати документи в електронному вигляді. Зробити це можна на сайті соціальної служби після попередньої реєстрації заявника.

Для того, щоб продовжити діючу субсидію, немає необхідності заново подавати документи в органи соціального захисту населення. Відповідно до чинного законодавства, з 1 травня 2015 року діє автоматичне продовження субсидій.

Заява на оформлення соціальної допомоги заповнюється особисто власником приміщення, на ім’я якого відкрито особовий рахунок. У тому випадку, якщо житло взято в оренду, подати документи може та людина, яка за договором є квартиронаймачем.

Назад