Про пріоритети, досягнення, труднощі та плани: інтерв’ю з керівництвом CCloan за підсумками 5 років роботи на ринку

Одна з найбільших фінансових компаній України CCloan відзначає 5 років роботи на українському ринку. За цей період компанія залучила мільйон зареєстрованих користувачів, встановила високі стандарти безпеки даних, навчилася розуміти потреби клієнтів, що підтверджується топовими місцями в різноманітних рейтингах МФО.

 

Чим компанія пишається найбільше за підсумками 5 років, як пережила карантинні місяці і які цілі ставить — про це в інтерв’ю PaySpace Magazine розповіли директор CCloan Наталія Клєвакіна та директор з маркетингу Анна Мойсєєва.

 

Компанія CCloan стартувала у 2015 році, на цей рік припала найглибша криза української економіки. З якими головними викликами зіткнулася ваша компанія?

 

Наталія: З одного боку, час для запуску був не найкращий, а з іншого — ринок ще не був перенасичений конкурентами, це давало свої переваги. Головне, що у нас була команда однодумців, які хотіли зробити фінанси доступними. Адже мета мікрофінансових компаній, в тому числі і CCloan, надати фінансову допомогу, коли це потрібно і за мінімальний час. У цьому була і залишається наша перевага.

 

Як на компанії відбилася пандемія 2020 року? Що вам допомогло пережити коронакризу?

 

Анна: Коронакриза стала випробуванням як для брендів, так і для клієнтів. Було прийнято рішення, що ми не ставимо сервіс на паузу і продовжуємо видачі, оскільки в період локдауну людям потрібна фінансова підтримка. Щоб впоратися з ситуацією і мінімізувати збитки бізнесу, оперативно була розроблена антикризова маркетингова стратегія. При цьому ми зосередили увагу на роботі з постійними користувачами, яким пропонували знижки до 99%.

 

Що стосується кризи, її допоміг пережити реалістичний підхід до подій та робота на випередження. Наприклад, ми розуміли, що в такій ситуації сильно постраждає кредитна історія наших клієнтів. І щоб запобігти цьому, запустили акцію “Кредитні канікули”. Вона дозволяла користуватися кредитом у два рази довше, без збільшення вартості. Зараз ми відновили докризовий рівень і ростемо від місяця до місяця.

 

Анна Моисеева Анна Мойсеева СМО директор по маркетингу CCloan

Анна Мойсєєва директор з маркетингу компанії CCloan

 

Цього року Нацбанк у зв’язку з карантином ввів в Україні кредитні канікули. Як це вплинуло на ваш бізнес?

 

Наталія: Наша компанія не нараховувала штрафи з початку карантину і не нараховує донині. Звичайно, це зменшило дохід, але ми компенсували різницю завдяки зростанню портфеля.

 

Що стосується настроїв клієнтів, то вони сприйняли інформацію про кредитні канікули, як можливість не платити не тільки відсотки по кредиту, а й тіло кредиту. Це особливо торкнулося не дуже відповідальних користувачів. Тому нам оперативно довелося переглянути механізми роботи з клієнтами та посилити скоринг моделі.

 

Ваша компанія відзначає 5-річчя. Розкажіть, будь ласка, про головні успіхи, досягнення і нагороди CCloan.

 

Наталія: Найяскравіші досягнення — це, звичайно, наші клієнти. В цьому році ми подолали позначку в 1 000 000 зареєстрованих користувачів, це дуже значуща цифра для нас. Зокрема така кількість людей довірила нам свою фінансову стабільність, тому що впевнені в надійності сервісу.

 

Варто сказати, що як фінансова організація, ми приділяємо особливу увагу безпеці даних. Наприклад, не зберігаємо номер картки клієнта; впровадили одноразові паролі на вхід (їх неможливо підробити або згенерувати); ввели антифрод перевірки, а ідентифікацію клієнтів проводимо через BankID, згідно з вимогами Нацбанку України.

Посилена увага до безпеки пов’язана і з тим, що наша компанія виступає за створення прозорих і комфортних умов на ринку фінансових послуг. CCloan є членом провідних фінансових асоціацій країни, таких як ВАФК і АФІ.

 

CCloan Анна Мойсеева Анна Моисеева Наталья Клевакина Наталія Клєвакіна награда 2 место среди МФО Украины

Наталія Клєвакіна та Анна Мойсеєва отримують нагороду — «№2 серед кращих МФО України» від Finance.ua.

 

За 5 років успішної роботи ми навчилися розуміти потреби клієнтів. І у 2020 році підтвердили це, ставши срібним призером в номінації “Сервіс кредитування онлайн” від “Української народної премії”. Також в цьому році ми отримали приз «№2 за якістю обслуговування клієнтів» в рейтингу кращих МФО України від Finance.ua і щорічну нагороду “Зірка якості”, яка вручається за значний внесок у розвиток економіки країни.

 

З 1 січня в Україні набуде чинності закон № 891-ІХ, який з одного боку посилить регулювання МФО (обмеження сум штрафів та пені), а з іншого — захистить їх від недобросовісних позичальників (обов’язковий доступ до кредитної історії). Як ви оцінюєте цей закон і наскільки ваша компанія готова до цих змін?

 

Наталія: Наша компанія давно пішла від практики нарахування великих штрафів. Ми намагаємося працювати з клієнтами, які прострочили свої кредитні зобов’язання за допомогою спілкування, пропозицій пролонгації або інших акційних умов. Для нас плюс цього закону в тому, що вся інформація буде потрапляти в бюро кредитних історій. Це дозволить бачити всі поточні кредитні зобов’язання клієнта і якісніше проводити оцінку кредитоспроможності.

 

Окрім України, компанія CCloan також присутня в Грузії та Іспанії. Чи плануєте виходити на інші ринки?

 

Наталія: Історично наш холдинг був заснований в Грузії. Згодом це стало основою для бізнесів в країнах Європи. Зараз є плани виходу на європейський і азійський ринки. Але в найближчій перспективі — плани про розширення холдингу через інші українські ринки, наприклад сегмент e-commerce.

 

Як МФО можуть допомогти з підвищенням фінансової грамотності українців і чи зацікавлені компанії в цьому?

 

Анна: Звичайно, компанії зацікавлені в підвищенні рівня фінансової грамотності населення, оскільки це запорука сумлінних фінансових відносин. У нас є власні освітні ініціативи, наприклад, фінансовий блог на minfin.com, в рамках якого публікується корисна та актуальна інформація про сферу онлайн кредитування.

 

Зроблю і невеликий анонс з цього приводу: на початку 2021 року планується спільний відеопроект провідних МФО і Національного банку щодо захисту прав споживачів. У ньому представники фінкомпаній висвітлюватимуть актуальні питання, які стосуються кредитування, прав і обов’язків кредиторів, механізмів захисту клієнтів і так далі. Ми сподіваємося, що така ініціатива допоможе компаніям краще зрозуміти настрої клієнтів, а клієнтам підвищити свою фінансову і правову обізнаність.

 

Джерело: https://psm7.com/interview/o-prioritetax-dostizheniyax-planax-i-slozhnostyax-intervyu-s-rukovodstvom-ccloan-po-itogam-5-let-raboty-na-rynke.html

Назад