Як отримати компенсацію за скасування або перенесення рейсу

Авіація є найшвидшим видом транспорту. За допомогою авіаперельоту можна менше, ніж за добу потрапити в будь-яку точку земної кулі. Послугами авіаперевезень щодня користуються десятки тисяч людей. Однак, авіація не всесильна. Більш того, вона безсила перед примхами погоди. Грозовий фронт, обмерзання, заметіль, туман, можуть внести серйозні корективи в роботу авіаційних служб. З метою безпеки в разі поганих погодних умов авіаційний переліт, як правило, будуть перенесений або скасований. За даними статистики щорічно, в середньому скасовується і переноситься 1-2% від загальної кількості авіарейсів. В абсолютних цифрах – це кілька сот тисяч рейсів по всьому світу. Якщо врахувати, що в середньому літак перевозить близько 100 пасажирів, щорічно понад 10 млн осіб стикаються з проблемою відміни авіарейсів і отримання компенсацій.

З наведених цифр стає зрозуміло, що проблема отримання компенсацій за виниклі незручності набуває більших масштабів. Тому, спочатку плануючи свою подорож, пасажир повинен заздалегідь підготуватися до можливих форс-мажорних ситуацій, і знати, як в них треба діяти.

Розміри  компенсації

Все залежить від термінів. У тому випадку, коли рейс був відмінений (перенесений) не раніше, ніж за 2 тижні до вильоту, клієнт отримає повний розмір вартості квитка. В якості альтернативи пасажир може вибрати інший, відповідний йому, рейс, квиток на який не потрібно буде оплачувати.

У тому випадку, якщо скасування авіаційного рейсу сталася менш, ніж за 2 тижні до моменту вильоту, пасажиру може бути нарахована компенсація в розмірі від 250, 400, 600 євро, в залежності від дальності авіаційного перельоту (до 1500 км, 1500-3500 км, понад 3500 км).

Що робити, якщо рейс скасували в день відльоту

Найнеприємніша ситуація, коли скасування або перенесення рейсу відбуваються за кілька годин до вильоту, коли пасажир знаходиться вже в аеропорту. Як правило, в подібних ситуаціях, співробітник авіакомпанії, рейс якої був скасований, розповість порядок дій для пасажирів. У тому випадку, якщо цього не відбулося, пасажир повинен звернутися в колл-центр авіаційної компанії і описати виниклу проблему.

Стандартною практикою в подібних випадках є або пропозицію з альтернативним рейсом, або повернення грошей за квиток. Однак, в умовах існуючих реалій, найбільш раціональним дією буде самостійний пошук квитків на найближчі відповідні рейси. Вартість нових куплених квитків повинна компенсувати авіакомпанія, рейс якої був скасований.

При поверненні грошей за квитки, пасажир повинен знати про деякі важливі нюанси. У тому випадку, якщо пасажир летить з пересадкою, і у нього на руках знаходиться єдиний квиток, він отримає компенсацію за весь маршрут. Однак, якщо на руках пасажира є кілька різних квитків, на різні рейси, компенсацію він отримає тільки за квиток, рейс якого був скасований. Інші квитки пасажир повинен здавати сам, і компенсація за ним не призначена. Аналогічна ситуація з квитками на зворотний рейс, а також з квитками на транзитні рейси.

Документи, які необхідно надати для отримання компенсації

Для отримання компенсації знадобляться чеки за будь-які додаткові витрати, які виникли через скасування або перенесення рейсу. Це можуть бути чеки за покупку кави, зубної щітки. У хід підуть будь-які супутні документи: посадочні талони, багажні бирки, різні довідки про затримку вильоту. Доцільно сфотографувати табло зі скасованим рейсом.

З зібраними документами пасажир повинен звернутися до авіаперевізника або в компанію посередника, яка відповідає за компенсації.

Назад