
Як отримати електронний цифровий підпис?
Електронний цифровий підпис є повноцінною альтернативою всім нам звичного автографу від руки. ЕЦП візуально не виглядає як підпис, але має точно таку ж юридичну силу. Також варто відзначити, що підпис в цифровому форматі є дійсним тільки на протязі 24 місяців з моменту отримання. Цифровий підпис є електронним файлом, який містить електронний ключ, спеціально створений для певної людини.
Де використовується ЕЦП?
- Подача електронної документації. Цифровий підпис в цьому випадку є підтвердженням особи заявника.
- Подача електронних декларацій про доходи та звітності на сайті Державної фіскальної служби.
- Реєстрація бізнесу і отримання інформації про земельні ділянки.
- Отримання довідки про відсутність судимості. Як правило, цей документ потрібен при оформленні на роботу, отриманні візи або дозволу на носіння зброї.
- Електронні послуги Пенсійного фонду. Цифровий підпис надає можливість без черги отримати довідку про трудовий стаж або довідку про доходи фізичної особи для оформлення субсидії.
- Отримання інформації про розмір зарплати та суми, яка зараховується для пенсії.
- Подача заяви на перерахунок соціальних виплат.
- Подача заяви на отримання посвідчення особи або заяви на реєстрацію шлюбу.
Можливості електронного цифрового підпису на цьому не закінчуються. Щороку проводиться розробка нових інтернет-сервісів, в зв’язку з чим значно спрощується процес документообігу як для бізнесу, так і для населення України.
Які бувають ЕЦП?
Цифровий підпис може бути двох типів: звичайний і посилений. Посилений тип ключа використовується державними чиновниками і представниками великих компаній. Звичайний ЕЦП – це інструмент для ведення документообігу в бізнесі. Ключ використовується для проведення операцій в державних закупівлях і інших цілей. Посилений ключ можна отримати тільки в Центрі сертифікації. Що стосується простого ЕЦП, оформити його можна через інтернет-банкінг.
Пакет документів для отримання цифрового підпису
Для отримання електронного цифрового підпису, необхідно вибрати Центр сертифікації (АЦСК) і ознайомитися зі списком документів. Варто зазначити, що у кожного Центру є свої вимоги, які необхідно виконати для отримання ЕЦП:
- Заповнення реєстраційної картки (для ФОП) встановленого формату в двох примірниках. Цим ви погоджуєтеся на обробку персональних даних.
- Копія паспорта громадянина України.
- Копія ідентифікаційного коду платника податків, завірена підписом власника.
Способи отримання електронного цифрового підпису
Отримати цифровий підпис можна в будь-якому Центрі реєстрації. Для цього необхідно виконати наступні кроки:
- Зібрати вищевказані документи.
- Зареєструватися на сайті Центру сертифікації.
- Особисто прийти в Центр з оригіналами документів і чистим носієм цифрової інформації (диск DVD-R або флеш-карта).
- Фахівці Центру сертифікації створять оригінальний цифровий ключ і роблять його запис на носій.
При наявності всіх необхідних документів, отримання цифрового підпису не займе багато часу. Як видно, оформити заявку можна особисто в одному з Центрів сертифікації або онлайн на сайті державної служби. Якщо ви є клієнтом ПриватБанку, оформити цифровий ключ можна через додаток Приват24. Зробити це можна дуже швидко, дистанційно, а головне – безкоштовно.
18.01.2022
НазадЯка сума Вам потрібна?